Perut Oh Perut


Alhamdulillah ... baru sampai rumah, lepas mandi rasa segar betul.


Malam ni aku berjaya harungi satu lagi sesi fitness kt gym.
Walaupun badan agak letih tapi masih rasa ada tenaga. Setelah hampir seminggu aku merajinkan diri aku masuk gym, ada sikit perubahan yang aku rasa, badan aku dh tak sengal2 sangat mcm 1-2 hari masuk gym aritu. Dah rasa biasa saja, nasihat instructor aku supaya sekurang2nya maintain 3 kali seminggu ke gym dah buat program mcm biasa.


Malam ni juga abg zul instructor aku dah mula test keupayaan aku buat program yang berkaitan dgn abs .. giler betul, baru 2 program perut aku yang gebu ni dah mula mcm shaking dan menggeletar, mcm nak kejang jer rasanya. Tapi instructor kata takpe, kena tahan sikit sebab otot2 aku belum biasa, dia kata "otot terkejut", nak gelak pun ada dengar cara dia cakap. Aku terus juga sampai dpt buat 4 program dan satu tu aku dpt buat 2 set (1 set = 15 kali).


Semoga semangat nak ke gym secara serius ni dapat aku kekalkan. Lagipun ada satu kebaikan yang aku dpt bila pegi fitness center yang kena bayar atau kena jadi ahli ni, kalau tak pegi rasa rugi laa plak hehe. Lagipun aku mcm selesa sikit kat situ. Sebelum ni aku pernah cuba di Fitness First, Summit Usj, tapi suasana mcm tak kena dgn aku, org2 yg pegi sana tu pun mcm kurang friendly, so rasa mcm terasing plak dan tak selesa. Kat sini semua muka2 friendly jer, senang nak sembang, diorang pun tak lokek senyum n tegur kita.


Seorang trainer kat fitnes center aku ni dulu Mr. Malaysia katanya nama Azhar, tgk badan dia aku pun naik takut, otot semuanya dari leher ke kaki. Tapi aku tak minat laa plak nak badan terlalu berotot mcm tu hehe. Dia ni trainer utk ahli yang consentrate utk bina badan. Mula2 tgk segan nak tegur mcm serius je, tapi last sekali dia yang tegur dan senang lak nak bersembang, mmg peramah org dia.


So esok akan ke gym lagi, tak pasti nak pegi pagi atau malam mcm biasa, tgk laaa kalau bangun awal boleh pegi pagi. Ehhh lupa lak, untuk info mlm ni takde bunga daaa semua kumbang hehe dan org pun tak sampai 10 org .. abg zul cakap selalu jumaat mlm mmg kurang org sebab ramai balik kampung.

Ok setakat ni dulu kali ni ... layan tv pulak.


Adioossss.

2 Response to Perut Oh Perut

  1. Wah.. Mnariknya pi gym.. Boleh mengfitkan tubuh.. Huhu.. ;)

    Baru wat blog ye en. ryco? Slamat berblogging.. ;)

  2. tengkiu ..
    ni blog yg terlatest n open to public. sblm ni ada blog tapi tak open ke public.

Related Posts with Thumbnails