Malam Dingin di MS Garden


Akhirnya dapat jugak aku cari internet ....

Seperti yang aku bagitau sebelum ni aku skrg di Kuantan, Pahang dan menginap di hotel MS Garden Kuantan. Hotel 4 bintang ini menyediakan wifi percuma kepada guest yang menginap di sini, hanya perlu meminta ID dan password di front office, apa lagi ... terus ler aku sambar dan dpt laa online malam ni hehe.

Jarang aku dpt menginap di hotel 4 bintang utk tugas luar sebab rate hotel aku sbg kaki dan tangan awam ni ciput jer utk bayaran hotel. 3 bintang dpt ler jugak merasa kadang2 tu.. disebabkan hotel lain yang biasa aku menginap kalau ke Kuantan dah fully booked so terpaksalah aku booking MS Garden ni dan share dgn senior officer aku. Alang2 dh combine rate tu amik laa bilik yang besar sikit. mmg besar, bilik air dia saja pun dah besar dari bilik aku di flat hijau tu .. adehhhhh jeles betul aku hehe.

Di Kuantan ni skrg musim hujan, 2 hari aku sampai hujan jer tiap2 hari, tak siang hujan, mlm mesti hujan. Harini hujan dari pagi sampai malam tapi sekejap2. Yang aku risau tgk air Sg. lembing dah melimpah masuk ladang kelapa sawit. Jgn sampai melimpah atas jalan aku nak balik dah ler hehe.

Hari ni hari kedua aku di sini, hari pertama sampai aku dah mula kerja sebab jadual agak packed disebabkan hari bekerja minggu ni hanya 4 hari jer disebabkan cuti Krismas Jumaat ni. Hari pertama hanya kerja di pejabat tapi harini kerja aku amat mencabar, aku panjat beberapa tebing bukit (slope) yang agak tinggi untuk membuat pemeriksaan (aku up pic posting akan dtg). Dari pagi sampai petang mcm2 keadaan cuaca aku redah, mula2 pagi2 tadi aku dah redah hujan utk panjat bukit pertama, lepas tu hujan berenti redup sikit, best giler berjalan. Masuk tgh hari panas terik laaa pulak, kering jer rasa, masuk pukul 2 hujan balik, kalau tiap2 hari mcm ni besi pun bleh bengkok ooooo hehe. Tapi pengalaman mcm ni laa yang menyebabkan aku tak bosan dgn kerja aku ni, mmg kena laa dgn jiwa aku kerja ni, byk outdoor work, kalau ofis jer sepanjang masa, naik rimas aku jadinya.

Lepas balik dari site sempat lagi aku singgah dgn team aku kat Kuantan Parade, tgk sale giler2 so aku sambar ler baju sehelai dua, member2 aku borong handphone CSL sampai 2 bijik sorang, nak bai kat anak2 diorang katanya. Tapi mmg murah betul .. harga RM138 ada skrin warna. mp3 player, memori kad 1gb, lampu suluh and speaker dia pun bunyi sedap.

Dari Kuantan Parade terus balik ke hotel. Sampai jer kt hotel aku mandi n solat dan turun pulak ke gym .. dah lama tak ke gym sebab kerja luar byk sgt. Masuk jer gym mcm biasa laa aku menapak laa atas treadmill tu, tapu peralatan eloktronik agak usang tapu utk peralatan weight dan mekanikal masih ok lagi walaupun dah agak lama dari keadaannya. Satu lagi yang best bilik sauna, steambath dan jacuzzi jugak percuma, tapi aku tak berapa minat benda2 ni, tapi maybe nak masuk sauna sebelum balik nanti. Bukan senang nak dpt sauna free hehehe.

Aku stop dulu utk mlm ni .. member ajak pegi minum lak kat kedai bawah tu ..

Adiosss

2 Response to Malam Dingin di MS Garden

  1. waaa...xtau pun Ktn Parade ade sale..eisk..rugi ni....kena pergi gak ni sambar HP baru...

  2. ms garden 1 malam berapa???

Related Posts with Thumbnails