Merapu Hujung Minggu


Sekarang aku berada di Kuantan, Pahang, Kejap lagi nak bertolak balik ke Putrajaya. Alang2 dh ada wifi kt tempat aku stay ni tiba2 terasa gatal tangan nak posting hehe .. ada ke org nak baca blog hari cuti ni ??

Somewhere di Lebuhraya Pantai TImur

Kerja aku di Kuantan ni dah hampir habis, sekali lagi trip ke sini settle laa. Tapi kerja tak pernah habis kan, bos kat ofis dah bagitau jadual baru kerja akan datang. dari bulan 7 sehingga bulan 12 ni rasanya aku akan berkampung di Johor, Penang dan maybe Sabah atau Sarawak yg ni tak pasti lagi (byk ler sumbangan kat pendapatan MAS lepas ni hehe). Dah 6 tahun aku kerja mcm dh naik muak dah outstation ni, bukan  saja letih badan, duit pun byk yg digunakan, mmg laa boleh claim tp bukan antar arini esok masuk duit claim tu. Nak mintak advance selalunya tak sempat pun, sebab tiba2 jer dibagitau nak kena keluar, selalunya seminggu baru betul2 konfirm nak ke mana, untuk advance kena sekurang2nya 2 minggu, so advance duit sendiri ler dulu.


Tapi tu ler rutin kerja aku, dan mmg nature kerja aku tak berada di pejabat, pernah bos besar aku kata kalau kitorang duk kt ofis mmg kitorang tak buat kerja namanya hehe .. entah ler, betul kot apa dia kata tu. Tapi walaupun rasa agak membebankan hal keja luar ni tp rasanya disebabkan kerja luar ni ler aku dpt stay lama dgn kerja ni. Kalau kerja aku ni duk dlm ofis dan megadap kertas jer 24 jam mau 3 thn jer aku dh cari kerja lain kot, mmg sifat aku nu outdoor person, tak bleh terperuk lama dalam bilik atau pejabat. So kerja aku ni dh bawa aku ke seluruh Malaysia except Sabah . Aku pun  tak faham dh 6 thn kerja bila dpt peluang ke Sabah jer mesti ada jer halangan dia, setiap cadangan team aku ke Sabah sure akan ditolak, tp team lain senang jer lepas hairan2. Kadang2 kena tukar lak tugas dgn team lain kalau nak ke Sabah tu, lagi laaa hairan. Budak2 kerja yg baru kerja 2-3 thn dh 4-5 kali ke Sabah utk kerja, aku dh 6 thn keja tak pernah dpt ke Sabah, ampes tul. Mmg ler outstation ni bukan pergi bercuti tp pergi buat kerja, aku pun tahu, tp apa salahnya buat cycle n turn utk semua merasa bukan sisihkan sesetengah pihak tu.

Dah cukup ler aku merapu di hujung minggu ni, kejap lagi nak drive balik, semalam aku clock dari tol Gombak ke tol Gambang amik masa 1 jam 30 minit dengan kelajuan yang biasa jer rasanya sabab siang, kang kena tembak saman ekor lak. Tp tak pasti lak masa tu cepat le lambat. 

Ok jom balik Putrajaya ... see ya.

1 Response to Merapu Hujung Minggu

  1. Aizura says:

    cepat tu.. gombak ke gambang = 1 1/2 jam.. sure ada saman ekor.. huhu

Related Posts with Thumbnails