Manchester United Juara Community Shield 2011/12


Sebagai pembukaan tirai English Premier League/Barclays Premier League, sekali lagi menobatkan Manchester United sebagai JUARA Community Shield dan pasukan yang perlu digeruni bagi musim kali ini.


Pertemuan All Manchester .. Manchester United (Juara Liga) dan Manchester City (Juara Piala FA) berakhir dengan keputusan memihak kepada Manchester United. Penonton disajikan dengan 5 gol. Man City pada separuh masa pertama mendahului dengan 2 gol, tetapi Man Utd bangkit pada separuh masa kedua dengan mencatatkan 3 gol dan gol ketiga dijaringkan Nani pada masa kecederaan. 

Sir Alex Ferguson nampaknya menurunkan barisan baru Man Utd untuk musim kali ini dan nampaknya Man Utd tetap berbisa, pemain2 yang baru dibeli dan pemain2 muda dari akademi Man Utd nampaknya menunjukkan kredibilit sbg baik dalam perlawanan pembukaan ini. Sekali lagi Sir Alex Ferguson membuktikan pembelian dan pemilihan pemain baru musim ni menampakkan hasilnya. Man City nampaknya berputih mata dan mungkin agak kecewa dengan brisan pemain bintang yang dibeli dengan nilai tinggi masih belum dpt menumpaskan Man Utd kalai ini.

GLORY GLORY GLORY Manchester United.

0 Response to Manchester United Juara Community Shield 2011/12

Related Posts with Thumbnails