Pagi Dingin Yang Memanaskan Hati


Di pagi yang dingin dan menyegarkan nih, hati aku dah pagi2 dipanaskan dengan sikap pemandu yang tak bertimbangrasa harini. Hampir2 nak merosakkan mood kerja arini ... nasib baik tengah berpuasa dan masih awal pagi, tenaga dan mood masih ceria untuk ke pejabat. Tapi stil hati tetap sedikit panas gak rasanya .. adehhhh 


Still juga aku nak citer ... ader ke patut lady driver ni memandu di tengah2 line jalan, dah tu slow plak tu, maksud slow aku tu below 50 kmj, standard jalan di Putrajaya ni kelajuan adalah 60 kmj ke atas agak aku ler sebab jalan straight dan 3 lane. Seiring dengan aku ada lagi kereta, maksudnya kiri kanan aku ada kereta, si lady driver ni bawa MPV duk tgh2 line (betul2 atas line) so kereta dia saja dah makan dua2 lane kiri dan kanan, aku tak bleh nak potong dan kereta di kiri aku pun tak boleh nak potong. Nak masuk lane kanan aku dah ada kereta, bagi lampu pun still sama jer, apa yang dikhayalkan dlm kereta tu pun aku tak tau ler. ada ler dlm 100 meter duk follow. Last sekali sebelah kiri aku dah takde kereta, so aku masuk ke kanan sikit n potong MPV tu dgn keadaan agak rapat jugak ler, aku perhatikan lady driver tu dah mcm terkejut tgk aku potong rapat, dia cepat2 masuk kiri, lepas potong tu aku tgk dia dari kiri masuk balik lane tengah dalam kedudukan kenderaan yang betul, ishhhh apakebenda yang difikirkan laaa si lady driver tu sampai tak sedar dia memandu dgn kedudukan kenderaan yang merbahaya. Aduhhh ... Tapi tindakan aku memotong dgn agak rapat tu juga tak patut dicontohi sbb apa nak buat, hati agak panas ketika itu hehehe.

0 Response to Pagi Dingin Yang Memanaskan Hati

Related Posts with Thumbnails