Lama menyepi ...


Agak lama aku menyepi dari blogging nih ... tiba2 masuk ramadhan ni teringat lak nak masukkan entri baru.

Sebelum ni office aku ni blok uploading blog so aku pun mcm malas jadinya. Tapi baru-baru ni dah diunblocked balik, entah ler, aku pun tak faham dengan polisi office aku nih.

Dalam masa lama menyepi ni, banyak hal berlaku dalam hidup aku. Dalam semua2 perkara tu, rasanya yang paling memberi tekanan kepada aku adalah apabila Ayah aku kena strok 2 bulan lepas. Hampir tiap2 minggu aku berulang-alik ke kampung, dengan letih n dengan stress dengan situasi tu memang amat menguji kesabaran aku.

Tapi Alhamdulillah, tempoh kritikal dan tekanan tu dah berlalu, ayah aku pun dan mampu terima takdir yang dia hadapi. Jadi kuranglah sikit tekanan kami yang menjaganya. Walaupun masih belum dpt berdiri dan dan berjalan tapi respon terhadap ubat yang diberi amatlah positif. Dari lumpuh terus sebelah kiri badan skrg cuma tak boleh berdiri atau berjalan saja. Kalau duduk pun lama2 akan jadi disoriented. Untuk recover dari strok mengambil masa yang lama, jadi kesabaran dan ketabahan masing2 amatlah diperlukan dalam masa penyembuhan ini.

Akhirnya, sampai juga masanya untuk aku membalas jada ibubapa ku yang menjaga aku dari kecil sampai besar, ... ya Allah tabahkanlah hati ini, perkuatkan diri ini dengan kesabaran dalam mengharungi dugaanMu ini ... Amin

0 Response to Lama menyepi ...

Related Posts with Thumbnails