MASA Yang Berlalu ... USIA Yang Mengejar


Bulan baru menjelma ... sekejap saja rasanya tahun 2010 melangkah meninggalkan setengah dari usianya. Betapa skrg aku rasa mcm masa tu berlalu terlalu cepat. Tak mcm zaman kanak2 dulu, panjang jer rasanya satu hari tu nak habis. Nampak sgt dunia aku skrg menjadi terlalu sibuk dgn aktiviti2 kerja dan aktiviti2 sampingan yang kadang2 aku sendiri tak jangka akan aku lakukan pada suatu masa dahulu.

Syahdu sikit entri aku malam ni dek kerana suasana hening dan sejuk di Putrajaya ni dengan renyai2 titisan hujan menyirami bumi Putrajaya ni. Seperti aku katakan tadi, thn 2010 dah melabuhkan setengah tirai usianya. Setengah bakal dilabuhkan, tapi sebelum yang setengah tu terus tertutup, terpikir gak aku apa cabaran hidup yang akan aku lalui lagi untuk baki tahun 2010 ni. Apa pun yang akan mendatang tetap aku kena lalui. Yang penting aku tak suka lari dari masalah atau keadaan, aku lebih suka selesaikan masalah tu secepat yang mungkin sebab pada pendapat aku kalau sesuatu masalah tu tak cuba diselesaikan, ia akan terus menghantui kita sepanjang masa.

Entri malam ni entri yang takde isi sgt, cuma bebelan pendek aku saja ... sebagai ingatan pada diri aku yang masa yang masa berlalu dgn begitu cepat dan usia sentiasa mengejar kita setiap saat di mana saja kita berada. Semoga aku dpt  mengurus masa yang ada dengan tertaur dan memanfaatkan usia yang mendatang dengan sebaiknya.

Sedikit demi sedikit masa berlalu ... Semakin dekat usia mengejar

5 Response to MASA Yang Berlalu ... USIA Yang Mengejar

  1. Unknown says:

    inilah semangat yg kita cari...hehehe

    salam kenal..=)

    kim slm kakak sy skali kt putrajaya tu...ngee~~

  2. salam kenal ..
    hah kat mana kakak awak tinggal ?? hehe

  3. Unknown says:

    kakak sy dk presint 14..kje kt perangkaan sbg PA...hehehe

  4. oooo .. tak de ler jauh pun dari rumah saya. Saya kt presint 9 hehe

  5. Unknown says:

    dulu kakak sy dk jgk presint 9...ntah2 awk knl die...hehehe

Related Posts with Thumbnails