Ramalanku Benar Belaka : SPAIN JUARA




Sotong ke Burung ke aku tak kisah, yang penting aku dh ramal Sepanyol menang piala dunia 2 minggu sebelum Piala Dunia bermula, bersamaan hari aku beli jersey Spain di UpTown hehe .. tak rugi beli jersi Spain leh pakai lagi ler lepas ni.

Akhirnya benarlah ramalan aku yang Spain menang, dan silent killer Holland dpt masuk jauh sehingga ke akhir. Tak caya baca ler entri aku yang lepas2.

Ditakdirkan juga demam aku yang berlarutan selama seminggu sembuh 100% semalam, jadi dapat ler aku berjaga dari awal perlawanan sampai ke akhir. Tak pernah aku tgk game pukul 2.30 pagi sampai habis selalunya aku tertidur dipertengahan game atau aku terjaga pada masa game dah masuk separuh masa kedua hehe. Tapi disebabkan Spain, aku berjaga sampai pukul 5.00pagi, nasib baik tak masuk penalti, kalau penalti konfirmaku tak dpt tidur langsung. Walaupun sekadar dpt tidur tak sampai 2 jam aku tetap dtg kerja.

Game final semalam bagi aku agak hambar terutama pada separuh masa pertama, 15 minit pertama game possesion mmg kpd Spain, tandukan Sergio Ramos hampir2 meletakkan Spain dihadapan. Tapi lepas tu mula game jadi berhati-hati. Kedua2 pasukan mcm takut2 nak buat serangan takut akan buat kesilapan.

Di pertengahan separuh masa kedua baru nampak game mula menarik, serang menyerang yang menarik mula diperlihatkan, Spain dgn aksi short passsing yg mantap dan Holland yang selalu menbuat through pass kepada Arjen Robben yang selalu dikawal ketat tp terlepas beberapa peluang cantik. Pujian harus diberikan kepada penjaga gol setiap pasukan yang mmg beraksi cemerlang dgn menafikan byk percubaan berbahaya.

Gol tunggal hanya dtg pada penghujung babak masa tambahan, dengan rembatan padu Andreas Iniesta yang mmg sukar utk ditepis oleh penjaga gol. Gol tunggal itulah yang menjadikan Spain juara Piala Dunia terbaru.

HOLA ESPANYOL ...

0 Response to Ramalanku Benar Belaka : SPAIN JUARA

Related Posts with Thumbnails