siaran tv ditemani mata yang tak mengantuk


Mata ni tak ngantuk la plak malam ni .. so apa lagi .. melayan tv je lah .. tapi tv aku ni gambar tak berapa clear sebab antena atas flat aku ni dah nak lingkup agaknya .. dh lama mcm ni, pernah buat aduan, technician tu cakap kena perbaiki time keja, so sorang kena ada di rumah time dia nak buat tu. Last2 sampai skrg tak buat2 jugak sebab byk kerenah sgt. minta buat pukul 5 pun tak nak .. hampes tu, tiap2 bulan maintainance bayar tp servis amatlah tidak memuaskan. Ingat nak masuk Astro, tp balik2 fikir nak buat apa membazir duit, aku bukan jenis melayan tv sgt skrg ni, time mcm ni jer aku tgk tv betul2 tgk nyer hehe .. lagi satu kalau ada Astro kang tak tido malam aku melayan filem n bola hehe.

Tapi nasib baik tv2, tv3 n tv8 masih bleh tgk walaupun agak byk noise kt gambar dia. Layan jerlah, mujur ada citer Chuck time aku tak ngantuk ni, bleh gak layan. Tv2 nampaknya dh byk filem n siri yang best2 time lewat2 malam ni. Sblm ni byk siri retro mcm Macgyver n Airwolf disiarkan balik, tu pun aku suka jugak hehe .. siri2 tv zaman kecik2 dulu hehe.


Airwolf : salah satu citer yang aku tak pernah miss tgk time kecik2 dulu .. hujung 80an & awal 90an .. muzik siri ni mmg best dan masa ni jugak ada siri Knight Rider ttg kereta boleh bercakap, dan kereta tu pun warna hitam jugak. Tapi Airwolf ni lebih menarik bagi aku, maybe sebab tak pernah tgk helikopter kot masa aku kecik2 dulu.


Macguyver : kalau aku nak buat carta siri tv retro, dlm carta aku sure siri Macgyver ni duk atas sekali. Dulu mmg gila sungguh tgk cerita ni, sampai nak tiru laa apa yg dia buat tu tapi cakap saja laa nak buat pun eksen2 jer ler hehe .. satu lagi nak ada jugak pisau lipat Macgyver tu, masa ni laa baru kenai pisau lipat jenis Victorinox ..
Tapi siri ni pernah dikritik dan dicadang supaya dihentikan cadangan sebab ada kes org meniru betul2 apa yg di tunjukkan dlm siri ni sampai berlaku kecederaan. Tapi siri ni terus ditayangkan jugak utk 2-3 thn rasanya. Aku ada koleksi DVD dia utk season 1 sampai 3 .. layannnnnn hehe





1 Response to siaran tv ditemani mata yang tak mengantuk

  1. I never missed McGyver. Pitty David Caradine now is no longer around.

Related Posts with Thumbnails