Ais Krim Potong Masjid Wilayah


Satu cerita yang dah hampir2 terlupa aku nak story2 dlm blog ni ... adehhh asyik lupa jer aku skrg. Sempena hari jumaat ni aku teringat 3 minggu lepas aku solat Jumaat di Masjid Wilayah. 

Sebelum masuk masjid aku makan tengah hari dulu kt medan selera kat situ, dlm perjalanan nak naik ke masjid tu aku aku aku tgk ramai budak2 sekolah tgh makan ais krim dan ais krim dia agak simple dan pelik, nak kata ais krim potong tak jugak, sebab dh nak masuk waktu so aku teruskan ke masjid dulu.


Selepas selesai solat aku turun nak ke kereta, kali ni aku nampak bukan budak2 tapi bapak budak dan mak budak pun duk makan ais tu. So aku pun cari ler, nak jugak tau aper ygs edap sgt sampai ramai org beli. Sekali jumpa penjual dia, kotak ais atas motor jer, ais krim dia senang jer, ais krim potong bentuk 4 segi di baluk dgn kertas putih, bila org beli dia amik lidi sate tu dan cucuk kt ais tu dan beri kat pelanggan, mudah betul. Ada 3 perasa vanilla, jagung dan keladi, aku beli vanilla dan harga RM 1 jer.

Bila aku rasa mmg sedap pun, patut laa ramai org beli, ada aku dgr order 4 ketul sebab member pompuan di ofis pesan hehe .. kreatif jugak peniaga melayu skrg.

Ni ler rupa ais krim nye ..


0 Response to Ais Krim Potong Masjid Wilayah

Related Posts with Thumbnails