Digital Photography : menggilap pengetahuan sedia ada, menambah ilmu yang belum ada.



Dua minggu lepas aku join satu program kursus fotografi asas dia Tasik Titiwangsa. Aku ni mmg suka join kursus atau bengkel macam ni, dpt ilmu baru satu dan dpt kenal member2 baru yang sama minat. Dalam hal fotografi ni, aku ni nak dikategori tak tau langsung pun tidak, pandai pun tidak .. kira duk tengah2 antara beginner dan intermediate rasanya.

Tiga thn dulu dh pernah join kursus mcm ni tp ofis yang anjur so pegi free jer, kali ni pegi dengan inisiatif sendiri dan bayar dgn duit sendiri, sebab aku rasa nak kembali lebih aktif dalam dunia fotografi. Dua hari di kursus banyak ilmu baru aku dpt terutama ttg peralatan studio dan shooting studio, dlm hati dh bertekad nak kumpul duit utk beli set studio, Insyaallah dalam thn ni aku cuba dptkan set ni. Bab outdoor lak, ilmu ttg cahaya dan lighting dpt aku pelajari kali ni, dulu tak byk yg aku tau ttg hal ni, just cuba2 sendiri dan dpt. Kali ni lebih byk term2 teknikal didedahkan, thanks to Sifoo.Com yang menganjur kursus ni dengan yuan yang amat berpatutan bagi diri aku ler, yang lain ada jugak buat kursus tp RM500 ke atas ler, tak mampu aku hehe. lagipun geng2 Sifoo.Com ni semua sempoi2 jer, leh join sembang dan senang nak bersoal jawab ttg fotografi dan grafik, ramai yang dah kategori otai2.


Lepas ni rasanya aku nak bawa kursus ni dtg ke sebelah Putrajaya or Serdang pulak, bagi peluang member2 sebelah selatan Lembah Klang join sekali proses menimba ilmu. Siapa2 yang berminat jom join sekali nanti.

Aku letak ler sikit hasil tembakan aku .. 



model wanita : Noorita & Elynn
lokasi : Taman Tasik Titiwangsa

0 Response to Digital Photography : menggilap pengetahuan sedia ada, menambah ilmu yang belum ada.

Related Posts with Thumbnails