Stupid Smokers ..


Aku ni bukan ler anti atau tak suka semua smokers, ramai kawan2 aku mmg perokok tegar yang rasanya sampai ke mati pun dh tak bleh berhenti kot hehe. Tapi yang aku nak highlight kali ni ttg sesetengah smokers yang bodoh dan bangang yang tak ambik berat dan tak prihatin dengan org sekitarnya, mcm kat dunia ni lebih ramai org yg hisap rokok dari org yg tak hisap rokok.

Yang buat aku bengang pagi-pagi ni kes perokok jugak ler. Pagi tadi keluar dari rumah dan tengah tunggu lif tiba2 dtg laa mamat ni tunggu lif juga. Tgh duk tunggu tu dia nyalakan ler rokok sebatang, takpe la open space kan, bila lif terbuka aku ingat dia nak buang rokok tu tapi masuk selambar jer sambil duk hembus asap rokok. Bangang betul laaa .. ada lagi manusia bangsat mcm ni rupanya. Lif tu tertutup, bila sorang duk sembur asap rokok habis ler semua org dlm tu sesak nafas dan semua baju berbau asap rokok mcm kita lak yang hisap. Lagi satu pagi2 nak pegi ofis dah duk share org lain punya asap rokok, mana aku tak bengang. Apa punya bongok punya manusia. Dalam lif tu dah terbentang sign NO SMOKING tapi still duk sedut hembus jugak asap tu. Anjing pun kalau diajar pandai, ni manusia yang ada pelajaran pun tak tau nak baca sign atau tak prihatin ttg org di sekitarnya.

Kepada perokok tolong laa sedar, org yang merokok tu sebenarnya unusual habit, so jgn laa buat mcm non smokers ni yang unusual kepada dunia. Hormat laa org di sekeliling, mmg laa ko boleh cakap yang ko tak kisah ke, tu hak ko ke, habis tu org yang tak hisap rokok ni takde hak ke nak hirup udara nyaman tanpa dicemari asap rokok tu. Bodoh betul.

Kepada rakan2 aku yang perokok tegar nih, cuba2 lah berhenti, banyak duit korang habiskan dengan beli rokok ni, buat bayar minyak kereta ke, beli susu anak ke lagi bagus. Toksah ler duk bakar duit sendiri. Bukan tak bleh hidup tanpa rokok, aku ni tak merokok boleh hidup ok jer. Berhenti laa rakan2 ku dari membakar duit sendiri tanpa memperolehi faedah kepada diri sendiri, lagi memudaratkan ada ler.


1 Response to Stupid Smokers ..

  1. Sky0ne says:

    aku mmg tak pernah suka perokok...tapi takde la aku cakap depan2 kan...tu pun kdg2 aku sindir jgk kalo dah tak reti bahasa...

Related Posts with Thumbnails