Online FB & Twitter guna Snaptu dari Ovi Nokia


Baru-baru ni aku mencuba satu application kt handphone aku, hp aku ni handphone biasa jer bukan iPhone atau BB atau E series Nokia atau hp yg ada Qwerty button, dah lama app ni cuma aku jer malas nak download sbelum ni. Nama app ni Snaptu dan download free jer dari Ovi Nokia, utk yang guna hp Nokia ler.


Nak install mudah jer, Cuma register atau log in guna Ovi id masing2 dan klik jer button download, semua akan siap diinstall dlm masa 2-3 minit. First time guna mcm best lak sebab menu kt skrin app ni sebijik mcm menu di iPhone.

menu snaptu .. ala2 iphone kan

Tapi sebab aku guna line biasa so connection dia akan guna Maxis 3G Internet ler, dah agak dah, confirm mahal gak charge dia. So aku try jugak ler, mula2 cuba masuk FB, skrin FB keluar tp tak leh nak register sebab kena bt pengesahan kt web FB yg sebenar dulu, so cancel nak masuk FB dan cuba Twitter lak, sekali cuba dah dpt, ok jugak, mmg betul2 laju, aku cuba twit dan reply twit member pun laju dan senang, senang dlm konsep tak guna Qwerty keyboard ler tp guna button hp biasa. Lepas guna dlm 3 minit, cek tgk kredit hp dah kurang dlm RM1.50 .. mahal gak, so aku ambil keputusan tak leh guna selalu ler, nak guna kalau time terdesak sgt2 jer laa hehe.

Aritu mmg plan nak sambar sebijik Blackberry tp dah budget lari ke brg2 fotografi, skrg dgn laptop rosak plak, so guna jer laa apa yang ada mungkin satu hari nanti kot hehe.

1 Response to Online FB & Twitter guna Snaptu dari Ovi Nokia

  1. kalau guna ikut rate data biasa memang mahal. kalau yang maxis tu rate biasa 1kb=1sen. biasanya kalau aku guna application yang guna internet ni aku akan subscribe internet yang RM2 sejam/100MB data.

Related Posts with Thumbnails