Alkisah .. Laptop, Streamyx & Wireless Broadband



Sekarang aku mcm susah sikit nak update blog aku ni. Bukan apa, sbb aku skrg agak payah bertemu dgn internet, kalau dpt bertemu pun masa tak seswai utk aku mengelamun depan pc atau laptop utk aku masukkan entri kat blog, yang sempat pun update status facebook aku atau yang baru skrg ni tgh berjinak2 dgn twitter hehe ..

Aku skrg kehilangan line internet dekat rumah aku disebabkan salah sorang housemate aku pindah, line telefon dan streamyx didaftar atas nama dia tapi kitorang share bayar bulan2. So skrg takde laa kemudahan internet kat rumah aku. Tapi takde laa rasa mati kutu sgt, sebab aku ni takde laa addicted sgt dgn FB, Twitter atau blogging nih, kalau ada internet aku masuk, kalau takde aku buat ler hal lain. Walaupun tak addicted dgn website social network tu, tapi skrg aku perlukan internet utk uruskan kerja2 aku, byk kerja yang pending terutama kerja luar yang aku buat, nak dijadikan kes aku ni lebh buruk, laptop aku pulak lingkup, dah jatuh ditimpa tangga laa plak .. disebabkan laptop aku lingkup dan beyond repair, lagi ler byk kerja2 aku pending, adehhhh fenin fenin.
idamanku ..

So skrg aku dlm proses mencari laptop baru dan wireless broadband, ttg laptop aku tgh ushar2 laptop Dell .. 2 model menjadi idaman aku skrg samada Dell Studio XPS atau Dell Studio .. tapiiiiii .. budget ler plak hehe .. adehhh kalau ikut budget skrg maybe aku leh cekup Dell Studio jer kot, tapi Dell Inspiron atau Dell Vostro pun ok gak specs baru dia dan masih dlm budget aku. Tapi terbaru aku teracun dgn HP Compaq baru plak dah .. specs baru mmg kena dgn apa yang aku perlukan dan harga pun ok, Cuma pengalaman aku dgn laptop HP sebelum ni agak mambuatkan aku serik, sekali rosak laptop HP aku sebelum ni langsung tak dpt baiki… arghhhh fenin2 .. Apa2 pun aku kena dapatkan laptop selewat2nya bulan depan.


Satu lagi, Wireless Broadband .. sebelum ni kat Putrajaya ni ramai yang syorkan guna Celcom masa mula2 wireless broadband diperkenalkan, tp dgr berita dah ramai unsubscribe Celcom sebab mcm hampeh network dia. So ketepi Celcom. Skrg aku tgh cuba2 Maxis Broadband kt area Putrajaya ni (member aku punya), setakat skrg mcm ok dr Celcom, tapi still ada masa laju n ada masa slow, Cuma pakej dia RM48 sebulan dan max data 2.5 gb.
Tapi berita terkini yang aku dapat, P1 Wimax dah ada coverage di Putrajaya, sempat aku singgah booth jualan dia kt kedai mamak double Presint 9, pakej dia agak menarik berbanding Maxis n Celcom .. utk wireless RM59 sebulan max data 5gb. So rasanya aku nak langgan Wimax ni utk test dulu, sebab salesgirl dia cakap kalau tak puas hati dlm masa seminggu bleh hantar balik dan diorang bagi full refund.

Ok, lain kali lagi kalau aku jumpa internet ler hehe ... adiosss

Ebook: Kompilasi Teknik Suntingan Foto Terbaik Vol.1 - ImranAbdulJabar.com

0 Response to Alkisah .. Laptop, Streamyx & Wireless Broadband

Related Posts with Thumbnails