Aktiviti Sebelum Bulan Puasa


Hampir terlupa aku nak post entri ni, jadi sebelum masuk cerita2 di bulan Ramadhan dan cerita2 puasa aku masukkan entri ni dulu ..

Minggu lepas 5 hari aku outstation ke Johor … JB dan Kluang, mmg plan utk outstation sblm puasa, sebab kena buat site visit kat constructions site, kalau bulan puasa confirm terjelir lidah nak menapak kt constructions site tu. Sempat jugak aku post bebebrapa entri biasa dari wifi hotel tempat aku menginap. Minggu ni dan bulan puasa ni maybe bleh memblog byk sikit kot sebab byk masa aku akan habis di Putrajaya jer. Lagipun harap2 dlm bulan puasa ni aku dpt memiliki laptop aku sendiri bagi menggantikan laptop lama aku yg dah lingkup. Tapi aku rasa hard disk laptop lama aku masih boleh guna, dah beli casing utk jadikannya external hard disk tp malas lagi nak buka laptop lama tu.

The Puteri Pacific Hotel JB

Kat JB aku menginap di Puteri Pacific hotel ... tapi punya laa mahal skrg rate hotel tp mujur dpt jugak menginap. Di Kluang plak kat Hotel Anika .. murah pulak hotel ni dan bilik luas giler.

Malas aku tu pun ada sebabnya, bukan malas mcm malas gitu, tp malam sebab demam hehe. Hari terakhir outstation aritu aku dh diserang demam selsema maybe sebab sebab berjemur panas dan hujan masa site visit kot, tak pun berjangkit dari member aku yg sama2 outstation tu, dia demam lagi awal dari aku. Sampai rumah jer aku terus collapse, tidur tak ingat nyer .. jaga makan ubat dan dpt sms dari member ofis ingatkan esoknya (7.10.2010) ada tournament bowling office kat The Mines .. adehhh .. hampir2 terlupa dah aku, kesian lak kat member aku tu kalau tak pergi dan beberapa kali dia ingatkan aku suruh join. So malam tu aku tidur awal lepas makan ubat hopefully esok tu demam dah kebah dan badan dah segar sikit
 

Tapi …. Terjaga jam 6.10 pagi, tp demam rasanya belum kebah .. lepas solat subuh aku terlelap semula, tersedar alarm henpon aku pukul 8.30 pagi. Demam belum kebah tapi badan mcm cergas sikit so lepas mandi dan siap2 aku pergi jugak ke The Mines utk join bowling tu. Sampai saja di pusat bowling The Mines dah agak ramai yang smpai, aku register dan bayar yuran RM20, amik breakfast yang disediakan dan terus aku melantak. Nasib baik ada breakfast disediakan kalau tak layu ler aku nak main sebab tak sempat breakfast tadi.
 

Aku diundi utk jadi ketua pasukan salah satu team trio lelaki, nasib baik dlm team aku semua member2 ofis yang dah aku kenal sgt hehe … Azli dan Azman.

So tournament bermula lebih kurang jam 10.15 pagi dengan pengarah program En. Sejili membuat balingan pembukaan. Aku dan yang lain dlm team takde lah target nak menang sgt pun, sebab dtg main nak fun jer dgn member2, tapi still ada target, target top 5 ler dlm keputusan nanti. Kalau takde target tak best gak kan, tp dlm main2 tu pun team aku dalam pusingan pertama mendapat score paling tinggi dan satu2nya pasukan yang melebihi 500 point, tp dlm 3 ahli pasukan tu aku ler paling rendah, adehh segan ler plak ketua pasukan paling rendah score hehe. Tapi nampak mcm bleh tahan jer team aku ni,kitorang up sikit target dari top 5 kepada top 3 dan terus main. Game kedua semua player team aku agak menurun prestasi masing2 tapi masih maintain jumlah keseluruhan game kedua over 400 point. Game ketiga baru aku dpt rentak dan mendapat score paling tinggi dalam team aku tp tak jauh sgt beza dgn ahli2 pasukan aku, mmg best team aku ni semua maintain jer score.

Bila tamat game dan keputusan diumumkan, Team aku mendapat JOHAN utk kategori Trio, giler ahhh mmg best ahli2 team aku .. semua maintain jer. Lepas tu Azman dari team aku plak dapat JOHAN kategori individu dan aku plak dpt tempat kesepuluh kategori individu, ok ler tu tempat kesepuluh dari lebih 30 org peserta .. hadiah diberi utk kategori individu sampai tempat kesepuluh so dpt ler 2 medal aku kali ni wakakaka … giler ahhhh demam2 pun bleh jugak dpt medal, tengkiu dekat team aku yang mmg rilek, sporting and happening time game.

0 Response to Aktiviti Sebelum Bulan Puasa

Related Posts with Thumbnails