Kembalinya Ramadhan Al-Mubarak




AHLAN WA SAHLAN YA RAMADHAN

Menjelmanya anak bulan 1 Syawal 1431 tahun lepas, aku terfikir sejenak .. adakah akan aku rasai semula sinaran Ramadhan sekali lagi .... Alhamdulillah, syukur ke hadarat Ilahi yang memanjangkan usia ini dan memberi kesempatan sekali lagi untuk aku merasai nur Ramadhan 1432. Sesungguhnya Ramadhan Bulan dimana nafas kita menjadi tasbih, Tidur kita menjadi ibadah, Amal kita diterima dan do’a kita di ijabah. memberi satu sinar keinsafan dan memberi semangat baru untuk menambahkan lagi ibadah dan kesyukuran kepada Ilahi.

Ramadhan 1432, selalunya aku meyambut 1 Ramadhan di kampung tetapi disebabkan perancangan cuti aku agak lari dari perancangan asal jadi kali ini 1 Ramadhan aku tak pulang ke kampung. Rancangan terbaru mungkin cuti raya nanti akan agak panjang aku ambil.

Ramadhan 1432 ini juga adalah Ramadhan pertama aku di rumah baru yang bagi aku lebih selesa untuk mengatur kegiatan harian aku di rumah dan juga member tahap keselesaan yang lebih berbanding sebelum ini.

Ramadhan 1432, semoga kehadiranmu kali ini memberi sinar kepada hidupku dan juga keluargaku. Semoga Ramadhan ini juga membawa lebih kesejahteraan kepada dunia yang semakin tenat dengan tipu daya manusia.

“Ya Allah, jadikanlah puasaku, puasa orang benar-benar berpuasa. Dan ibadah malamku, ibadah orang benar-benar mengerjakan ibadah. Dan jagalah aku dari tidurnya orang yang lalai. Hapuskanlah dosaku wahai Tuhan sekalian alam. Dan Ampunilah aku wahai Tuhan Maha Pengampun daripada segala dosa.”

0 Response to Kembalinya Ramadhan Al-Mubarak

Related Posts with Thumbnails